Social Icons

Pages

15 Ekim 2012 Pazartesi

FIRINDA iSTAVRiT



Uzunnnn zamandir balik girmiyordu bizim eve,sebep kokusu.Yalnizca hazir balik köftelerinden yapiliyordu ya da cok canimiz cektiyse disarda ekmek arasi yapilanlardan aliyorduk.Aslinda haftanin en az 3 günü balik yemek ne kadar saglikli degil mi?Bunu bildigim halde yaptigim falan yok,oysa ne cok severim ben baligi,baskasi yapsa kokusu bana hic gelmese,evin ici kokmasaaa......
Neyse gecen gün Türk Bakkalina gittim,bir de baktim istavrit gelmis.Tabii dondurulmus,olsun dedim söyle bir tarihine baktim 2 ay öncesine ait.Eeeee tazedir deyip aldim,ne cok özlemisim yaaaa baligi.......Acaip bir pisirme teknigiyle ne yoruldum,ne de ev sonrasinda balik koktu.Gidip birkac torba daha alip buzluga attim vallaaaa...........
FIRINDA iSTAVRiT;
Dilediginiz kadar temizlenmis ve suyu süzülmüs istavrit
pul biber,tuz,siviyag ve galeta unu derin ve genis bir kabin icine konur,baliklarda hooppppp
bu malzemenin icerisinde iyice karistirilir.Söyle 1-2 saat bekletin bu sosun icerisinde,sonra dizin firin tepsisine ve 200 derecede isitilmis firinda nar gibi kizarincaya kadar pisirin.
Baliklar firinda pise dursun siz salatayi hazirlayin,kirmizi sogani incecik dilimleyin,rokayi ve tereyi güzelce yikayin,limonlari dilimleyin.Servis tabagina yerlestirin.
Firindan cikan baliklari tepsiyle beraber masanin üzerine koyun,citir citir elle yiyin vallaaaaa
Afiyet,bal,seker olsun..........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız